Да си подгънеш панталони

Всички дънки и панталони са ми дълги – и като споделя с някого, че са ми дълги и съм ги скъсявала, хората ми се чудят, че „мога да шия“ – а пък на мен ми става малко неудобно чак от такива похвали, защото това не е шиене, това е просто скъсяване на панталони. Нещо като зашиване на откъснато копче. Голямата работа.

Изненадващо ми е да открия, че хората си носят панталоните на шивач за скъсяване – отрязване и подгъване на крачола. Звучи ми като да си занесеш на шивач жилетката, защото едно копче ти се е откъснало и не можеш да си го зашиеш. (Дали хората правят и това, а аз просто да не знам?)

Come on, it’s not rocket science..

Ето така можете да си подгънете панталоните сами за 15 минути, без да се разкарвате по шивачи:

Необходимо: конец, игла (или шевна машина), ножица, ютия, карфици

1. Фиксирайте скъсяването с карфици

Обувате дългите панталони, подгъвате ги отдолу така, че да ви харесва, и закачате с карфици. Не е нужно да е перфектно, просто ги закрепете крачолите на желаната дължина, и се изправете. Гледайте ги в изправен вид, не докато сте седнали да закачате карфиците.

2. Наложете крачолите за изравняване

Събувайте сега, като внимавате да не се убодете на карфиците. Сега трябва да виждате панталоните в скъсен вид, само че не зашити, а с карфици, и с доста голям подгъв (може би към 1 педя). Разстелете ги на плоска повърхност като маса или легло, за да наложите двата крачола и да видите дали няма фрапиращи разлики.

Изравнете двата крачола, като опънете дънките/панталоните от чатала, за да се изравнят вътрешните ръбове на крачолите. Не е нужно сега да се втелявате и до милиметър да са равни – това е плат, гъне се, може да изглежда няколко милиметра разлика при различни положения. Гледайте да са общо равни и да не стърчи единият крачол от другия. Обърнете после и с другия крачол отгоре (както са наложени един върху друг).

3. Фиксирайте подгъва с ютия

Вече сте си определили дължината и закрепили с карфици да е равно. Предстои последна проверка, преди да режете и шиете. Сложете ги на масата и изгладете с ютия долния ръб на крачола, така че да стане ръб на подгъва, който сте закрепили с карфици. Не гладете целите панталони – само фиксирайте отдолу да има ръб. После махнете карфиците и обуйте панталоните, за да се убедите, че сте си направили дължината. Сега виждате изгладения с ютия ръб, почти както ще стои след зашиване.

4. Кълцайте смело излишния плат

Ако сте доволни от дължината и подравняването, хващайте ножицата и отрежете излишния плат от огромния подгъв, който ви се е получил дотук. Виждате си ръба от ютията – това ви е краят на крачола. Махнете излишния подгъв, като оставите около 1 инч в подгъв. Рязането става, като разгънете панталоните напълно, и режете на 1 инч надолу от чертата/ръба от гладенето.

5. Зашиване на подгъва

След като сте отрязали излишното, подгънете си пак този 1 инч, който ви остана. Ръбът от гладенето е още там и перфектно ви показва къде ви свършват панталоните, вече подкъсени. Остава ви само с една игла и конец да прикрепите подгъва да не се разгъва. Най-добре е на шевна машина да си направите два прави шева на двойно прегънат подгъв, но ако нямате машина или не можете да направите такъв шев, за 5 минути на ръка можете да си зашиете подгъва и сте готови да си носите панталоните.

Шевът на ръка няма да се вижда, така че не се панирайте, че щяло да стане криво или грозно. Обърнете панталоните наобратно, за да виждате подгъва отвътре. Бодвайте с иглата един път в самата подгъната част, без обаче да излизате навън към фасадата на панталона, и след това бодвайте иглата за 1 милиметър бод в панталона, точно където подгъвът свършва.

Един ценен survival skill за всички ниски хора😉

Tagged: , , , ,

4 thoughts on “Да си подгънеш панталони

  1. М. септември 28, 2011 в 14:22 Reply

    Ами и аз съм се опитвала да си ги подгъвам сама, но се получава супер грозно. И аз го правя по този начин, където бодваш съвсем мъничко на външната част, за да не се вижда, но без подгъв панталоните изглеждат някак грозни, недовършени. Ако имах шевна машина сигурно щях да си ги подгъвам сама, защото не е никак сложно, но според мен шевът изглежда по-красиво. Не, че някой ще се втренчи в крачолите ми, но все пак…

  2. PricklyBear септември 29, 2011 в 01:56 Reply

    Нищо ти няма на крачолите :)))

  3. Mellindor септември 29, 2011 в 23:12 Reply

    Аз никога не си скъсявам панталоните.
    Подгъвам ги навън няколко пъти и закачам с безопасни🙂
    Не обичам да ги режа, струва ми се прекалено драстична мярка😛

    • PricklyBear септември 30, 2011 в 00:38 Reply

      Ти си пацифист по душа, Мели😀

Коментари от вас

